Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

Waar kan ik als flexkracht met mijn problemen naartoe?

16-10-2017 00:00:00 Tekst Werken via Manpower 2 reacties

Seksuele intimidatie, pesterijen op de werkvloer of problemen thuis: soms is het prettig om iemand in vertrouwen te nemen. HR-adviseurs Shirin Moradi en Djachara Toeange zijn vertrouwenspersoon bij Manpower. “De aanleiding voor een gesprek kan verschillen, maar het welzijn van jou als flexmedewerker is altijd het uitgangspunt,” vertelt Shirin.

“Je bent er als vertrouwenspersoon voor alle flexmedewerkers die iets privé willen bespreken, dus zonder de aanwezigheid van een vast contactpersoon of opdrachtgever,” aldus Shirin. “Vanuit goed werkgeverschap bied je een luisterend oor, adviseer je waar nodig en heb je oog voor de belangen van de flexmedewerkers. Het gaat erom dat hij of zij met een goed gevoel naar het werk gaat en weer thuiskomt.”

Problemen

Van pesterijen op de werkvloer tot onvrede met de huidige opdracht en van ruzie met de opdrachtgever tot langdurende problemen thuis: de oorzaak van een gesprek kan enorm verschillen. Wat voor de één heel erg en beschamend is, kan voor de ander een reden zijn om in gesprek te gaan met zijn consultant en direct met hem een oplossing te zoeken. Maar soms is het prettig om je hart te luchten bij iemand die vanuit een andere invalshoek naar de situatie kijkt.

Blijven mijn geheimen wel geheim?

Manpower heeft twee vertrouwenspersonen waar je met je verhaal terecht kunt. Shirin: “Wat in een gesprek met een vertrouwenspersoon wordt besproken, blijft binnenskamers. Vertrouwelijk betekent ook echt vertrouwelijk. Niemand zal weten waar het gesprek over ging. Wat je vertelt en bespreekt wordt niet gedeeld met de rest van de organisatie en kan nooit tegen je worden gebruikt.”

“Het feit dat je als flexmedewerker naar een vertrouwenspersoon gaat, betekent namelijk dat je het onderwerp van het gesprek niet bij je opdrachtgever of contactpersoon kwijt kunt. Tenzij je als flexmedewerker toestemming geeft om actie te ondernemen, zullen wij dus niets met je verhaal doen. We zullen je vertrouwen ook niet schaden door het gesprek bijvoorbeeld in een dossier op te slaan.”

Zoektocht naar oplossingen

Maar wat als je na je gesprek wél actie wilt ondernemen? Shirin: “Dat hangt af van het probleem en de situatie. Wij zijn een tussenpersoon tussen de vestiging en de flexmedewerker en hebben geen contact met de klant. Bij een werkgerelateerd probleem zullen wij, met jouw instemming, contact opnemen met de consultant of manager en met hem in gesprek gaan. Wij zullen er, binnen onze macht, alles aan doen om tot een goede oplossing te komen voor alle partijen.”

Wat is een vertrouwenspersoon?

Een vertrouwenspersoon is iemand bij wie je met vertrouwelijke zaken als persoonlijke problemen en werkgerelateerde kwesties terechtkunt. Binnen Manpower vormen onze twee HR-adviseurs, Shirin Moradi en Djachara Toeange, het vertrouwelijke aanspreekpunt.

Mijn opdrachtgever heeft ook een vertrouwenspersoon. Kan ik niet beter met hem in gesprek?

Wij vinden het belangrijk dat je ergens terecht kunt en dat je weet waar. Of dit nu bij je opdrachtgever of bij Manpower zelf is. Als werkgever willen wij echter graag betrokken zijn en weten wat je bezighoudt. Daarom is het belangrijk dat wij op de hoogte zijn en je met één van onze vertrouwenspersonen in gesprek gaat, mocht er iets spelen.

In gesprek met een vertrouwenspersoon?

Zit jij ergens mee en wil je een vertrouwelijk gesprek met Shirin of Djachara? Geef het aan bij je consultant of e-mail naar ikhebeenvraag@manpower.nl.

  • vertrouwenspersoon
  • uitzendbureau
  • flexmedewerker

Log in