Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

Factoren die jij belangrijk vindt als je aan de slag wil als klantenservice medewerker 

22-2-2017 00:00:00 Tekst Op naar een nieuwe baan 2 reacties

Ben je opgeleid tot administratief medewerker? Dan heb je grote kans dat je aan de slag gaat als klantenservice medewerker in een call- of contact center. Veel grote, maar ook kleine bedrijven, hebben een afdeling waar (potentiële) klanten terecht kunnen met al hun vragen. Ben jij altijd heel erg behulpzaam en komen mensen naar jou voor advies? Dan is zo’n baan geknipt voor jou. Twijfel je nog? We zetten een paar punten op en rijtje die je kunnen helpen beslissen.

Doorgroeimogelijkheden

Als startende klantenservice- of callcentermedewerker heb je nog niet zoveel taken. Je beantwoordt binnenkomende telefoongesprekken en handelt vragen af. Soms moet je mensen zelf bellen en hen aanbiedingen doen. Je wordt dan getraind om zoveel mogelijk uit je gesprekken te halen. Heb jij deze commerciële e-skills al onder de knie en wil je graag meer uit je baan halen, dan is er de mogelijkheid om door te groeien naar een functie als teamleider. In deze functie krijg je een breder takenpakket waarin je mensen onder je hebt die je aanstuurt. Daarnaast maak je roosters en voer je beoordelingsgesprekken.

Parttime werken

Als klantenservice medewerkers mogen kiezen tussen parttime of fulltime aan de slag gaan, dan kiezen ze het liefst voor een parttime baan. De werkzaamheden zijn, door de gunstige tijden, vaak goed te combineren met het onderhouden van een druk gezin, een tijdrovende studie of andere werkzaamheden. Doordat klantenservice-afdelingen overdag vaak variërende openingstijden hebben en soms zelfs ‘s nachts bereikbaar zijn, is dit de perfecte baan voor mensen die hun werk graag combineren met andere dingen.

Werksfeer

Alleen maar elke dag naar het werk gaan zodat je aan het einde van de maand weer geld hebt om al je lasten te betalen, dat houdt niemand heel lang vol. Een fijne werksfeer en leuke collega’s zijn heel belangrijk om gemotiveerd te blijven en met plezier naar je werk te gaan. Een fijne werksfeer staat bijna bovenaan het eisenlijstje van de klantenservice medewerker die al werkzaam is of een nieuwe baan zoekt.

Reiskostenvergoeding

Met een gemiddelde reistijd van 42 minuten van en naar het werk is het fijn als je hiervoor gecompenseerd wordt. Als je vijf dagen in de week werkt zijn dat 210 minuten per week en 164,5 uur per jaar. Op jaarbasis ben je gemiddeld 6,9 volle dagen aan het reizen. Bedenk je eens wat je met zoveel (vrije) tijd kunt doen! Gelukkig zien werkgevers dit ook in en bieden zij graag een compensatie voor de reistijd. Al dan niet in de vorm van een geldbedrag, een abonnement voor het openbaar vervoer of momenten dat je iets eerder mag stoppen met werken.

Wil jij je administratieve carrière ook starten als Klantenservice medewerker? Bekijk de vacatures.

  • klantenservice medewerker

Log in