Aan de slag als service engineer
Hoewel de exacte werkzaamheden van een service engineer per vacature verschillen, ga je veelal:
- machine installaties onderhouden;
- technische storingen signaleren;
- defecten repareren en oplossen;
- werkzaamheden en communicatie vastleggen;
- storingen en defecten analyseren en rapporteren.
Wat wij vragen
Ben je technisch onderlegd en deins je niet terug voor een uitdaging? Dan is service engineer de perfecte functie voor jou. Ontdek jouw droombaan door de vacatures te bekijken. Houd wel rekening met de volgende eisen:
- Minimaal een mbo niveau 4 diploma in technische richting.
- Relevante werkervaring, bijvoorbeeld als monteur.
- Bereid om in ploegen te werken, bijvoorbeeld in de avonden of weekenden.
- Voor veel vacatures: fulltime beschikbaarheid.
Van wie zijn onze vacatures?
We hebben je al het een en ander verteld over de werkzaamheden en de vacature eisen van een service engineer. Maar waar ga je zoal aan de slag binnen deze uitdagende functie? Manpower is namens MSD regelmatig op zoek naar service engineers. Met het uitgebreide aanbod producten en diensten draagt de internationale organisatie bij aan een verbeterde en gezondere wereld. Ook voor werknemers kijkt MSD altijd naar verbetering en groei. Sluit deze organisatie perfect aan bij jouw ambities en heb je de juiste kwaliteiten om aan de slag te gaan als service engineer? Wacht dan niet langer en solliciteer direct!
Een dag als service engineer
Ben je naar aanleiding van onze vacatures benieuwd hoe de dag van een service engineer verloopt? Martin (43) neemt je mee in zijn werkzaamheden. Hij is betrokken bij het ontwerp van machines, maar is ook veel in de operatie bezig met storingen en onderhoud. Vandaag is het een ‘ontwerpdag’. Martin is dan ook aanwezig op de zaak, terwijl hij voor zijn andere werkzaamheden veel buiten de deur is. Hij checkt altijd eerst of het ontwerp voldoet aan de keuringseisen en regelgeving, pas dan krijgt de machine een ‘go’. Na een belletje wordt de afwisseling van zijn job duidelijk: hij moet een spoedklus uitvoeren bij een klant. Gelukkig weet Martin veel van deze machine. Enige tijd geleden heeft hij hem zelf geïnstalleerd. Nadat alles is opgelost, geeft hij de klant nog wat tips om een storing in de toekomst te voorkomen. Eenmaal terug, gaat hij weer verder met het ontwerp. Ditmaal is het tijd om alles door te spreken met een collega. Na wat verbeterpunten komen ze tot de conclusie dat Martin voor enkele zaken weer terug moet naar de tekentafel, maar dat is een zorg voor morgen!
Ben je enthousiast geworden? Ontdek dan snel onze service engineer vacatures en laat je verrassen door de uiteenlopende mogelijkheden!