Klantenservice medewerker - telefonisch adviseur UWV Groningen - manpower.nl

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

Help jij graag mensen? Kun jij je goed inleven in anderen en het juiste antwoord vinden op alle gestelde vragen? Word dan inbound klantenservice medewerker bij het UWV in Groningen!

  • Vestiging: Manpower
  • Regio:
    • Groningen
  • Opleidingsniveau:
    • MBO
Vacature kenmerken
  • Vestiging: Manpower
  • Regio:
    • Groningen
Vacature kenmerken

Werken als telefonisch klantenservice medewerker bij het UWV betekent dat jij jouw opgedane telefonische ervaring in praktijk kunt brengen en klanten echt kunt helpen met hun financiële toekomst. Klantgericht communiceren staat centraal in jouw functie als telefonisch adviseur. Ook jezelf ontwikkelen speelt een hele grote rol, met behulp van de persoonlijk ontwikkeling en doorgroeimogelijkheden die UWV Groningen biedt.

Een super kans die uitzendbureau Manpower jou biedt in samenwerking met het UWV, die je niet wilt missen!

Als telefonisch adviseur, verleen jij klantenservice en draag je zorg voor inbound telefoontjes, waarbij het beantwoorden van de vraag van de klant vooraan staat! Na het afhandelen van je telefoongesprek heb je administratieve taken en registreer je de gegevens en de systemen.

Jouw werkzaamheden als klantadviseur bij het UWV op een rijtje:

  • Beantwoorden van binnenkomende telefoontjes
  • Controleren en nazoeken van gegevens in verschillende computersystemen
  • Beantwoorden van de klantvraag
  • Registratie van informatie in de verschillende systemen
  • Doorzetten van de klantvraag bij onduidelijkheden

Werken bij het UWV

Het UWV is het uitvoeringsinstituut voor werknemersverzekeringen. In Nederland is iedere werknemer verzekerd voor de financiële gevolgen van ontslag, ziekte en arbeidsongeschiktheid. UWV verzorgt verschillende werknemersverzekeringen. Tevens wordt bij iedere aanvraag beoordeeld of de klant voor een uitkering in aanmerking komt, wat de hoogte is van de uitkering en de duur van de uitkering.

De afdeling klantencontact binnen het callcenter, helpt klanten die telefonisch contact opnemen met het UWV voor vragen over werk én uitkeren. Met 8 miljoen telefoontjes per jaar is UWV Klantencontact één van de grootste contact centers van Nederland.

Ga jij de uitdaging aan en kom je het team versterken als inbound klantadviseur?

Werktijden en contracturen

Jij zult tussen de 24 uur en 32 uur per week werken als inbound callcenter medewerker. Het klantcontactcenter is geopend van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur. Het is belangrijk dat jij al deze dagen en tijden beschikbaar bent. Binnen deze dagen en uren zal het UWV jou flexibel inroosteren. Ook zal af en toe gevraagd worden om een dag in het weekend te werken (dit is op vrijwillige basis).

Wat maakt werken bij het UWV zo leerzaam en interessant?

Persoonlijke ontwikkeling staat centraal
Bij het UWV staat persoonlijke ontwikkeling hoog in het vaandel. Er wordt veel aandacht besteedt aan de professionele en persoonlijke groei van elke collega. Voor werknemers van het klantcontact center zijn er de volgende ontwikkelingsmogelijkheden:

  • Een betaalde MBO 3 opleiding contactcenter medewerker
    Het UWV biedt een betaalde MBO 3 opleiding tot contactcenter medewerker aan. Als jij nog niet over minimaal een MBO 3 diploma beschikt, is deze opleiding verplicht. Beschik jij hier wel over, dan is het jouw eigen keuze om deze opleiding te volgen en jouw kennis te verbreden.
  • De mogelijkheid om een M(H)BO 4 diploma te halen
    Naast de opleiding tot contactcenter biedt het UWV ook de mogelijkheid aan om een M(H)BO 4 diploma te behalen.
  • Doorgroeimogelijkheden (bij goed presteren) naar een rol als teamcoach
    UWV bindt zich graag voor langere tijd aan jou! Je zult getraind worden tot professional en expert.

Wat biedt het UWV jou nog meer?

  • Een bruto uurloon van €10,31
    Dit zal afhankelijk van jouw uren per week uitkomen op een bruto maandloon tussen de €1.050 en €1.415
  • Extra beloning: 13e maand
  • Een parttime baan tussen de 24 en 32 uur per week
  • Een baan op uitzendbasis met kans op een vast contract
  • Een prettige werkomgeving met leuke collega’s
  • Reiskostenvergoeding vanaf 10 km, met een max. van €9,55 per dag

Wanneer nodigen wij jou uit voor een gesprek?

Als jij voldoet aan de volgende functie-eisen. Jij:

  • beschikt over minimaal MBO niveau 3 werk- en denkniveau
    Dit wordt getest aan de hand van een assessment die jij aan het begin van de sollicitatieprocedure maakt
  • bent bereid om na 6 maanden een - door UWV betaalde, 2 jaar durende – MBO 3 opleiding te volgen wanneer jij niet over minimaal een MBO 3 diploma beschikt
    Beschik jij wel over minimaal een MBO 3 diploma, dan is het jouw eigen keuze om deze opleiding te volgen
  • hebt ervaring met klantcontact
  • bent computervaardig en kunt goed schakelen tussen verschillende computersystemen
  • beschikt bij voorkeur over werkervaring als telefonische klantenservice medewerker en ervaring met weerstandsgesprekken
  • wilt je voor langere tijd binden aan de opdrachtgever en bent bereid om minimaal 3 jaar bij het UWV te werken
  • bent van maandag t/m vrijdag tussen 8.00 en 17.00 uur beschikbaar om tussen de 24 uur en 32 uur per week ingeroosterd te worden
  • hebt bij aanvang van de functie de eerste 14 weken geen vakantie gepland
  • bent bereid om bij start een training van 3 weken te volgen (4 dagen per week)
    Daarnaast dien jij deze drie weken ca. 2 tot 4 uur per week in eigen tijd te studeren
  • woont in Groningen of jij kan binnen 30 minuten op de werklocatie zijn, wonende bijvoorbeeld in Hoogezand, Roden of Winsum


Startdatum
De verwachting is dat je na september kunt starten in deze functie. Je kunt uiteraard al wel solliciteren, zodat jij meteen kan beginnen als er weer klantenservice medewerkers nodig zijn.

Hoe kom jij het snelst in aanmerking voor deze baan?

  • Online solliciteren via de button: ‘solliciteer direct’
  • Maken van selectievragenlijst die direct verschijnt na het inloggen en toevoegen van jouw motivatie
    Zonder jouw antwoorden op de selectievragenlijst kunnen we de sollicitatie niet verder in behandeling nemen
  • Daarna ontvang je per e-mail een online assessment
    Maak deze tijdig (binnen een week), maar wel op een rustig tijdstip zodat jij hier al jouw energie in kunt stoppen
  • Jouw sollicitatie wordt doorgestuurd naar de Manpower vestiging die de sollicitatie verder in behandeling neemt
  • Vestiging neemt contact op voor een telefonisch of live interview bij Manpower
  • Mogelijk op sollicitatiegesprek bij de opdrachtgever

Als de sollicitatieprocedure positief is afgerond kan jij meteen aan de slag als klantenservice medewerker bij het UWV!

Klantenservice medewerker - telefonisch adviseur UWV Groningen