Waardering voor de contactcenterbranche belangrijker dan ooit | Manpower.nl

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

Waardering voor de contactcenterbranche belangrijker dan ooit

#073 Waardering voor de contactcenterbranche belangrijker dan ooit
door Suzanne van der Eerden
18 april 2017
2 minuten
Versie 1 - 18 april 2017

De CustomerFirst Awards, ook wel bekend als de Nationale Contact Center Awards (NCCA) staan weer voor de deur. Het gala, dat aandacht vraagt voor successen in de contactcenterbranche, vindt plaats op donderdag 20 april In het Beatrix Theater in Utrecht. Die avond worden awards uitgereikt aan bedrijven die bijdragen aan de groei, optimalisatie en digitalisering van de branche. Onder de genomineerden zijn dit jaar onder andere Samsung, Nuon en De Bijenkorf. Jeroen van Hooff, directeur Marketing van ManpowerGroup Nederland, legt uit waarom de organisatie, deelnemers, bezoekers en partners een jaar halsreikend uitkijken naar alweer de 24e editie van het gala.

‘Het initiatief waarin waardering en erkenning centraal staat. Waardering voor de managers en collega’s in de contactcenterbranche die ervoor zorgen dat de branche blijft ontwikkelen. Het is belangrijker dan ooit. We beoordelen de winnaars ook niet als zijnde ‘het beste contactcenter van Nederland’, maar willen waardering en erkenning uitspreken naar een organisatie die een bijdrage heeft geleverd aan de professionalisering van de branche. 25 jaar geleden was het werk van een (outbound) contactcenter medewerker evengoed gericht op service en klantbeleving, maar inhoudelijk heel anders! Er is zoveel veranderd voor organisaties, denk aan de meerdere kanalen, waarbij de klant het kanaal bepaalt, social media waarin snelheid is geboden bij een steeds beter geïnformeerde (potentiële) klant. Daarnaast is er wetgeving en compliancy een belangrijk element waardoor medewerkers niet alleen op luistervaardigheid en commerciële competenties worden getraind. Klantbeleving, invulling en richting geven aan de Customer Journey, dat is waar het nu om gaat tegen goede NPS-scores.

Talent aan het werk

Een positieve ontwikkeling, meent Van Hooff. ‘De branche heeft dit ook nodig. Doorontwikkeling, digitalisering en optimalisatie. En dat bereik je door te investeren in de mensen met wie je dat doet. Dat HR-component is waarom Manpower(Group) trotse partner en sponsor is van dit evenement. Talent aan het werk brengt je verder, dat leren we elke dag weer. Wij omarmen dit initiatief ook om onze relaties op deze avond uit te nodigen: alles om die waardering uit te spreken en te blijven groeien. Het is een branche die moet worden onderhouden, de investering moet blijven.’

De vakjury bepaalt

Bedrijven die dit begrijpen zie je terug in de lijst met genomineerden, die zijn verdeeld in vier categorieën: Customer Strategy, HRM, Partnership en Technology. We zien grote namen zoals Nuon en haar concurrent Eneco die zelfs in twee categorieën is genomineerd, Centraal Beheer Achmea en TMG. Zij snappen het stuk voor stuk. Wie er uiteindelijk met de prijs - een award en eeuwige roem - naar huis gaat wordt bepaald op basis van specifieke voorbeeldcases door de jury, bestaande uit mensen uit het vak. Deskundig en onafhankelijk.

Al een aantal jaren ben ik als voorzitter verbonden aan de Stichting NCCA. Ik maak me graag hard voor de organisatie, het neerzetten van een avond waarop deze mensen de aandacht krijgen die ze verdienen.’ Naast de Awards is er sinds vorig jaar in samenwerking met SAMR een publieksprijs toegevoegd: het klantvriendelijkste bedrijf van Nederland.’ Een mooie aanvulling waarin een bedrijf ook de erkenning krijg van waar het uiteindelijk om gaat: de klant.

Elk jaar weer is de organisatie erin geslaagd een mooi event neer te zetten en ook dit keer belooft het weer een prachtig gala te worden. In stijl, zo hoort het!

Onderdeel worden van deze innoverende en servicegerichte branche? Bekijk ons actuele aanbod voor werk in callcenters of vacatures voor de afdeling klantenservice.

Beoordeel dit artikel

Wie mag dit artikel echt niet missen? Deel het met je vrienden, familie of collega’s via:

#073 Waardering voor de contactcenterbranche belangrijker dan ooit
door Suzanne van der Eerden
18 april 2017
2 minuten
Versie 1 - 18 april 2017

Anderen lezen ook deze artikelen

Zoek en vind de baan die bij je past!