Online content Marketeer ManpowerGroup in Diemen - manpower.nl

Deze website maakt gebruik van cookies. Waarom? Klik hier voor meer informatie.

Sluiten

Senior Strategisch Content Marketeer in Diemen

  • Vestiging: Hoofdkantoor
  • Regio:
    • Noord-Holland
  • Opleidingsniveau:
    • HBO
Vacature kenmerken
  • Vestiging: Hoofdkantoor
  • Regio:
    • Noord-Holland
Vacature kenmerken

Heb jij ervaring in content en ben je gewend om op tactisch en strategisch niveau te opereren? Dan ben jij de creatieveling die we zoeken voor het Digital Marketing Team! Zonder jouw inspiratie is dit team als een hardloper zonder benen. Jij bent degene die de strategieën weet te vertalen naar content en concepten, zonder de deadlines uit het oog te verliezen.

Ben jij sterk in contentcreatie en -optimalisatie?

Je bent bekend met de grootste social kanalen en de mogelijkheden die ze bieden en daarom zie jij de creatieve kansen voor Manpower, ManpowerGroup en Experis. We - de leukste online marketeers die Nederland rijk is - zijn in opmars, maar deze opmars vereist een creatief brein én analytisch inzicht. Van strategie heb jij ook wel wat kaas gegeten: weet jij op welk kanaal we welke boodschap moeten brengen, maar ook waarom? En hoe we onze resultaten kunnen meten en optimaliseren? Dan willen wij met je rond tafel voor de leukste brainstormsessie van je leven: de sessie waar een baan als content manager / marketeer bij ManpowerGroup uit kan komen!

Jouw werkzaamheden als onze content marketeer, onze kapitein content!

In deze rol maak je deel uit van het nu acht-koppige en verder groeiende digital marketing team. Je werkt naast drie content marketeers en houdt je bezig met een sterk staaltje taal & tekening. Ook wel: de creatie van tekst én beeld, maar ook zeker de publicatie & optimalisatie daarvan.

Je gaat namelijk bijdragen aan het verbeteren van de online en social kanalen van manpower.nl, experis.nl en manpowergroup.nl door de doelgroep op het juiste moment, op de juiste manier met de juiste boodschap te raken.

Heb je ervaring aan de bureauzijde als content manager? Dan gaat je dat goed van pas komen! Als content marketeer bij ManpowerGroup houd je je namelijk dagelijks bezig met zaken zoals:

  • het opzetten van de strategie en het vertalen naar content en concepten;
  • het analyseren van de doelgroep en de vertaalslag maken naar relevante content;
  • het creëren en optimaliseren van content (beeld, video en tekst) en publiceren via onze digitale & sociale kanalen;
  • het draaien van campagnes op speciale doelgroepen & communities
  • het coördineren van externe partijen voor contentcreatie;
  • het actief monitoren en analyseren van de performance van onze kanalen. Denk aan de bereik, engagement, vindbaarheid, traffic en conversie;
  • Het rapporteren op deze resultaten ten behoeve van optimalisatie en terugkoppeling naar management
  • het (on)gevraagd aandragen van nieuwe ideeën om de samenwerking tussen online project management, seo, sea en data analyse nog succesvoller te maken
  • het vieren van successen met je team en de organisatie.

En het wordt nog leuker!

Het team is jong en laat zich het best omschrijven als ‘enorm gedreven en betrokken’. Onder andere door (hyper)actieve WhatsApp-gesprekken en Google Hangout. Onder leiding van manager Wieneke - door de rest van het team liefkozend ‘El Capitano’ genoemd - werken we week in week uit aan het vergroten én vieren van onze individuele en gezamenlijke successen. Één team. Één taak.

Maar genoeg over ons. Herken jij je in onderstaande?

  • Je hebt minimaal vijf jaar werkervaring in content/community management (liefst bureauzijde);
  • Je bent in het bezit van een hbo diploma in bijvoorbeeld Communicatie, Marketing of Journalistiek;
  • Een aantoonbare portfolio van door jou gemaakte uitingen en content ligt klaar, ready to shine, bright like a diamond;
  • Je bént een enthousiaste, stevige en creatieve persoonlijkheid;
  • Je kent de meerwaarde van bulletpoints, bijvoorbeeld in een lange tekst;
  • Jouw ervaring met inzet van content (marketing) en social media onderscheidt je van de rest. Je bent er trots op;
  • Je weet organisatiesensitiviteit en draagvlak te creëren;
  • Een commerciële instelling en analytisch vermogen is je niet vreemd, je wilt & kunt bijdrage aan conversies;
  • Je houdt van de Nederlandse taal in woord- en geschrift en bent deze absoluut meester.

Over het bedrijf

ManpowerGroup loopt voorop in het ontwikkelen en aanbieden van innovatieve arbeidsmarkt oplossingen. Hiermee helpen wij onze klanten winnen in de veranderende wereld van werk. Daarbij gaat het altijd om mensen, om talent; het succes van een organisatie valt of staat met de mensen die er werken. De kern van ons werk is om de juiste mensen te vinden en hun potentieel optimaal in te zetten ten behoeve van onze klanten. We zijn er voor de werknemers en de werkgevers.

En natuurlijk zijn we er dus voor jou: ManpowerGroup biedt volop ruimte om jezelf te ontplooien en te groeien als mens en als professional. De afdeling waar je komt te werken, het digital marketing team, is onderdeel van het CORE: het Center Of Recruitment Excellence. Het is een jong en vooruitstrevend team dat steeds zoekt naar nieuwe, innovatieve manieren om ManpowerGroup als geheel mee te nemen in de nieuwste ontwikkelingen, nu en in de toekomst.

Wij bieden jou:

  • een marktconform maandsalaris;
  • moderne arbeidsvoorwaarden met ruimte voor persoonlijke keuzes;
  • een smartphone (ook voor privégebruik);
  • een aantrekkelijke bonusregeling;
  • een ruim trainingsaanbod;
  • een goede pensioenregeling;
  • korting op diverse verzekeringen en culturele activiteiten.
  • reiskostenvergoeding
  • kans op vast contract na goed functioneren
  • gezellige teamuitjes en borrels
  • het gezelligste online team van heel Nederland

Wat nu?

Gelijk solliciteren omdat je zó enthousiast bent? Snappen we best. Schroom een beetje creativiteit in je sollicitatie of motivatie niet, we kijken er reikhalzend naar uit!

Solliciteer direct

Nog wat meer leren over je toekomstige werkweek, je collega’s en waar zij naar op zoek zijn in hun nieuwe aanwinst? We nemen je mee in een werkdag en stellen ons aan je voor.

Het Digital Marketing team van ManpowerGroup

Als digital marketing team zijn we verantwoordelijk voor alle online activiteiten van de gehele Manpowergroup. Wij zorgen ervoor dat de websites & content goed bereikbaar en te vinden zijn. Organisch, direct, betaald en via onze eigen social kanalen: you name it, we’ll do it!

Dit is van groot belang. De zachte conversies die wij vanuit content realiseren (awareness, engagement en traffic) moeten bijdragen aan de harde conversies (sollicitaties op de vacatures die worden opgesteld door de online recruiters op de afdeling). Je werkt in het hart van de organisatie; tussen kandidaat en recruiter.

Hoe ziet een week eruit?

Maandag 08:45;Je komt het kantoorpand binnen gelopen vol met energie. De week gaat weer beginnen en er gaan weer wat pareltjes van publicaties live. Foto, video, artikel of boomerang: je hebt er je hart, ziel en strategische visie ingestopt en nu wil je ook weten of dat wat oplevert.

Maandag 09:30; weekstart met het team. Wie doet wat deze week, waarom, wanneer? Prettig om te weten, zodat je bekend bent met de focus en werkdruk van je directe collega’s. Belangrijk om te weten zodat je bij kunt springen of aan kunt haken als dat nodig blijkt.

Dinsdag 11:00; de kop is eraf, je kunt opgelucht ademhalen! Welke kansen zie je, welke optimalisatie kun je doorvoeren? Of wordt je verwacht bij onze MarCom collega’s, om gezamenlijke projecten zoals branding & positionering te bekijken?

Woensdag 14:00; De Webanalist heeft zicht op de resultaten van het artikel waar je zo hard aan hebt gewerkt. Je hebt zelf de CTR vanuit Facebook al berekend, maar hoe zit het met de bouncerate en time on site op je artikel. Doet het wat je had verwacht, of juist totaal niet? Kritisch zijn op je eigen werk maar ook genieten van je succes: het breekt zo lekker de week.

Donderdag 16:15; tegenvallers zijn er altijd, maar over het algemeen ga je lekker. Een nieuw record op Facebookbereik, een succesvolle advertentie en een paar trafficklappers om het plaatje compleet te maken. De missers heb je al weten te vertalen naar een kans voor volgende week, of maand, samen met je collega’s.

team - 1 - taartJe viert feest, maar hebt natuurlijk nog een overzicht met aanpassingen die je komende tijd wilt testen of laten doorvoeren. Van een taartje ben je in ieder geval niet vies.

Vrijdagmiddag 16:30; Als gewoonlijk wordt er geborreld. Omdat het kan, maar ook omdat:

  • De online recruiter effect ziet van het artikel dat je hebt geschreven over wanneer je een VOG krijgt; zij verwijst de kandidaten telefonisch door naar het artikel. Zij meer tijd, jij meer bezoek. Win-win!
  • Je inhaker beter was dan die van de concurrentie. Een ongekend hoog aantal zachte conversies, je hebt het geflikt!
  • De data-analist je vlak voordat je jouw laptop uitzet nog even meedeelt dat er een x aantal sollicitaties uit je artikel over omscholing in de logistiek is voortgekomen. Hallo, harde conversie!
  • Even eerlijk: het vrijdag is en dat gevierd mag worden.
  • Vrijdagavond 21:00; De week is voorbij en met een goed gevoel zeg je je collega’s gedag, waarmee je het feestje nog even hebt doorgezet. Volgende week weer een nieuwe week, dan moeten de volgende plannen gemaakt worden. Je barst van de inspiratie! Maar voor nu: relax, take it easy. Je hebt een prachtige week gedraaid!

Online content Marketeer ManpowerGroup

De sollicitatie zal plaats vinden op onze werkenbijmanpowergroup.nl site.