Wat Manpower van je verwacht
Wil je werken in de facilitaire dienstverlening? Dan ben je een planner en duizendpoot die nooit het overzicht verliest, en ook zijn handen uit de mouwen steekt. Jij houdt zonder problemen meerdere bordjes tegelijkertijd omhoog en kunt goed tegen stress. Elke dag is anders, en jij bent voorbereid op elke situatie.
Je bent:
- Gestructureerd
- Efficiënt
- Een doorzetter
- Een harde werker
- Een multitasker
- Bereid buiten kantooruren te werken
Een dag als hoofd facilitaire zaken
Martin (46) is hoofd facilitaire zaken bij een staalbedrijf in de haven. Het bedrijf bestaat uit fabrieken, industrieterreinen en een hoofdkantoor. Martin is verantwoordelijk voor het facilitaire reilen en zeilen op het hoofdkantoor. Hij begint de dag al om 8:00 uur, zodat hij tegelijkertijd met de receptiemedewerkers begint. Deze vallen onder zijn verantwoordelijkheid en Martin wil altijd op de hoogte zijn van hun werk en of zij, als visitekaartje van het bedrijf, hun kleding en uiterlijk op orde hebben. Daarna controleert Martin of alle orders die hij heeft gedaan zijn binnengekomen. Er beginnen nieuwe medewerkers, dus heeft Martin extra stoelen en bureaus besteld. Ook verwacht hij in de middag een levering van kantoorproducten, zoals pennen en notitieblokken.
Met de ICT afdeling onderhoudt hij nauw contact over het aantal computers in het pand, de staat van het ‘serverhok’ en het bestellen van extra stekkerdozen. Vandaag woont hij een meeting bij over het verplaatsen van enkele aansluitingen.
Na de lunch loopt hij even langs bij de kantine om te zien of daar alles goed verloopt. Daarna ontvangt hij een monteur die gaat kijken naar de airconditioning. Veel mensen hebben geklaagd over droge ogen en hoofdpijn, dus wil Martin zekerheid dat de airco naar behoren werkt. Met de monteur doorloopt Martin het pand.