Het werk als klantenservice medewerker is geen dag hetzelfde. Werk jij graag (en vaak tegelijk) met de telefoon, computer en mensen? Dan zit je bij Manpower goed. Regelmatig hebben wij leuke klantenservice vacatures voor mensen die enthousiast, gemotiveerd en klantgericht werken. Je vindt bij ons vacatures van bedrijven uit diverse branches die op zoek zijn klantvriendelijke inbound bellers. Vind jij het leuk om het aanspreekpunt te zijn voor klanten, relaties en medewerkers? Bekijk dan onze klantenservice medewerker vacatures!
Wat Manpower van je verwacht
Het werk als klantenservice medewerker is niet voor iedereen weggelegd. Omdat je veel te maken krijgt met klanten, is een prettige telefoonstem een eerste vereiste. Daarnaast ben je een communicatief, sterk persoon en uitstekend in staat om een klacht, vraag of verkoopsignaal uit de informatie van de klant op te pikken. Daarnaast vinden wij het belangrijk dat je beschikt over:
- Organisatietalent
- Oplossingsgericht denkvermogen
- Sociale vaardigheden
- Klantvriendelijke houding
Een dag als klantenservice medewerker
Claudia (25 jaar) werkt als klantenservice medewerker bij een grote meubelzaak. Zij heeft veel telefonisch contact met klanten, bezorgdiensten en leveranciers in binnen- en buitenland. Dagelijks ontvangt zij telefoontjes van klanten die vragen wanneer hun bestelling wordt uitgeleverd. In het eerste telefoontje van vandaag krijgt zij de vraag of de hoekbank van de betreffende klant al binnen is. Dit is niet het geval en dus informeert Claudia bij de desbetreffende leverancier, waarna zij de klant terugbelt met het antwoord dat het ongeveer nog een week gaat duren. Ook voor klanten met een klacht is Claudia het eerste aanspreekpunt. Een klant belt met de mededeling dat een poot van zijn eettafel is beschadigd. Claudia heeft geleerd eerst goed te luisteren naar het verhaal en de emoties van de klant. Vervolgens gaat zij samen met de klant op zoek naar een oplossing die voor beiden acceptabel is. Hiervoor overlegt Claudia vaak met haar leidinggevende, de leverancier en de klant. Omdat de poten los aan de tafel gemonteerd zijn, wordt in overleg besloten een nieuwe set tafelpoten te bestellen en deze kosteloos bij de klant om te ruilen en te monteren. Alle informatie legt Claudia vast in de computer. Dit alles doet zij met een glimlach op haar gezicht. Haar doel is klanten tevreden houden en een goede relatie opbouwen. Vervolgens informeert Claudia bij de bezorgdienst hoe laat de meubelen van mevrouw Jansen worden geleverd. Haar antwoord; 'binnen nu en een uur', wordt door de klant vriendelijk in ontvangst genomen. Weer een tevreden klant!