Werken bij de klantenservice
Ben jij dienstverlenend ingesteld? Vind jij het belangrijk dat iedereen waar voor zijn geld krijgt? Begrijp jij dat het van groot belang is dat ontevreden klanten hun verhaal kwijt kunnen en dat hun klacht opgelost wordt? Kijk dan even bij onze vacatures klantenservice, want dan is de kans groot dat jij je bij de klantenservice als een vis in het water voelt.
Er staan over het algemeen veel vacatures klantenservice op onze website. Dat maakt het mogelijk om er eentje te kiezen waarbij jij affiniteit hebt met het product of de dienst die het betreffende bedrijf levert.
Het belang van een goede klantenservicemedewerker
Zoals je in de vacatures klantenservice ook kunt lezen is de baan van klantenservicemedewerker een afwisselende baan. Klanten met vragen of klachten over de producten of diensten van het bedrijf of de organisatie melden zich bij jou. In dat geval ben jij de vertegenwoordiger van het bedrijf of de organisatie.
Een verantwoordelijke taak, want zonder jouw toewijding en geduld kunnen er klanten weglopen of wegblijven. Daarom gaan wij zorgvuldig om met het voorstellen van medewerkers aan onze klanten die de vacatures klantenservice zouden kunnen invullen.
Wat doet een klantenservicemedewerker?
- Streven naar optimale klanttevredenheid en loyaliteit;
- Zorg dragen voor goede klantrelaties en deze onderhouden;
- Vragen en klachten van klanten beantwoorden, via telefoon, e-mail, social media of chat;
- Administratieve werkzaamheden verrichten;
- Het klantenbestand up-to-date houden;
- Klanten informeren en adviseren;
- Initiatief nemen ten aanzien van het maken van voorstellen om de service/kwaliteit te kunnen verbeteren;
- Complexe vragen oppakken die door een chatbot worden doorverwezen;
- Chatbot trainen.
Algemene competenties voor vacatures klantenservice
Per vacature klantenservice zijn er vanzelfsprekend verschillende functie-eisen. Dat heeft te maken met de branche en de producten of diensten die het bedrijf of de organisatie levert. Over het algemeen geldt dat je de over de volgende competenties moet beschikken om een klantenservice vacature te vervullen:
- Goede communicatieve vaardigheden;
- Uitstekende kennis van de Nederlandse taal in woord en geschrift;
- Computerskills;
- Stressbestendig;
- Flexibel;
- Proactief;
- Commerciële instelling;
- Resultaat gericht;
- Klantvriendelijk en geduldig;
- Servicegericht;
- Zelfstandig kunnen werken.
Belangrijke persoonlijke eigenschappen die terug komen in de klantenservice vacatures:
- Geduld: Sommige gesprekken kunnen lastig zijn. Het is belangrijk dat je dan je geduld kunt bewaren en de klant kalm en rustig te woord blijft staan;
- Inlevingsvermogen: Om je in de situatie van de klant te kunnen verplaatsen;
- Sequentieel kunnen denken: De gevolgen van jouw acties kunnen overzien. Soms is het beter om de klant gelijk te geven, omdat hij of zij anders in het vervolg naar de concurrentie zal gaan, wat het bedrijf niet ten goede komt. Aan de andere kant is het natuurlijk niet verstandig om altijd toe te geven. Elke situatie is weer anders;
Zijn wij op zoek naar jou?
Beschik jij over de nodig competenties en persoonlijke eigenschappen om één van onze vacatures klantenservice te kunnen vervullen? Schrijf je dan snel in en neem een kijkje tussen de klantenservice vacatures om te zien of jouw ideale baan ertussen staat. Niet? Geen nood, want er komen dagelijks nieuwe vacatures bij. Heb je haast bij het vinden van een geschikte baan, of twijfel je of je in aanmerking voor een bepaalde vacature komt? Neem dan even contact met ons op.